جمعه، فروردین ۰۱، ۱۳۸۲

سال نو مبارک
نوروزتان پيروز
بهارتان پرگل
يکم فروردين ماه سال 1382 خورشيدی

سه‌شنبه، اسفند ۲۷، ۱۳۸۱

زمان تحويل سال 1382 خورشيدي به ساعت شهرهاي مهم دنيا :

تهران جمعه ا فروردين ساعت AM 04:29:45
نيويورك پنج شنبه 29 اسفند ساعت PM 07:59:45
شيكاگو پنج شنبه 29 اسفند ساعت PM 06:59:45
لندن جمعه 1 فروردين ساعت AM 00:59:45
پاريس جمعه 1 فروردين ساعت AM 01:59:45
توكيوجمعه 1 فروردين ساعت AM 09:59:45


دوشنبه، اسفند ۲۶، ۱۳۸۱

خبري از BBC :
با افزايش احتمال حمله نظامی به عراق، خروج گروهی از غيرنظاميان آمريکايی و بريتانيايی از منطقه آغاز شده و شهرهای عراق حالت جنگی به خود می گيرند.
يك مثل چيني:
فرار موش ها از كشتي نشانه فرا رسيدن زمان غرق آن است...
دروغي را كه خود باور كنيم ديگران هم باورخواهند كرد...

یکشنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۸۱

عينك آفتابي
آفتاب و اشعه فرابنفش براي چشمان زيباي شما خطرناك است پس توصيه هاي ايمني را جدي بگيريد. از عينك هاي آفتابي مارك دار و مرغوب استفاده كنيد. زياد در بند قيمت نباشيد. فراموش نكنيد براي چشمان عزيزتان هرچه مايه بگذاريد كم است. هرچه تيره تر بهتر! عينك آفتابي يك وسيله بسيار مفيد چند منظوره است.
ميتوانيد پشت آن نگاه هاي خشم آلود پر از تنفر و كينه يا مشتاق و ملتمس را پنهان كنيد. ميتوانيد چشمهاي از حدقه بيرون زده از ترس يا گرد شده از تعجب يا خيس از اشكتان را از نگاه هاي آدمهاي كنجكاو، دور كنيد و به جاي آن يك لبخند تصنعي تحويل دهيد تا حريف دستتان را نخواند و بتوانيد باز هم بازي را ادامه دهيد.

پس توصيه هاي ايمني را جدي بگيريد، با چشمان خود مهربان باشيد.براي اينكه بتوانيد خوب بازي كنيد حتما عينك آفتابي تيره بزنيد.

جمعه، اسفند ۲۳، ۱۳۸۱

آمريکا برای حمله به عراق و حضور نظامی طولانی مدت در خاورميانه 710 دليل محکم دارد

سه‌شنبه، اسفند ۲۰، ۱۳۸۱


روزهاي باقي مانده سال ايراني آبستن حوادثي است که آينده دنيا و به خصوص خاور ميانه را ترسيم ميكند .در اين ميان کساني که کمترين تاثير را بر روند اين اتفاقات دارند مردم همين منطقه از دنيا هستند. سران قدرت هاي بزرگ مشغول چك و چانه زدن بر سر قطعنامه سازمان ملل هستند و هريك سعي ميكنند از اين سفره بهره بيشتري نصيب برند . اعضاي شوراي امنيت در اين بين از موقعيت خاصي برخوردار هستند چند كشور كوچك آفريقايي و مکزيک براي قدرت هاي بزرگ كرشمه هاي سياسي مي آيند و در اين فرصت طلايي طبعا منافع خويش را طلب ميكنند. امريكا و فرانسه هريك سعي در همسو كردن راي ايشان به نفع خويش دارند و اين مهم حتما با دادن امتياز ها و قول كمك هاي اقتصادي و نظامي امكان پذير خواهد بود. قدرت هاي بزرگ عضو شوراي امنيت امريكا را تهديد به استفاده از حق وتو ميكنند و ...
جنگ هاي منطقه اي هرچند براي مردم منطقه ويرانگر و خانمان بر انداز است ولي ديگراني هستند كه به بركت آتش جنگ جان ميگيرند و همان ها هستند كه به آن تداوم ميبخشند.
انساني نيست ولي واقعيت دارد. عده اي سايه مرگ بر سرشان است و ديگران لاشخور وار منتظر دريدن جنازه شان.
بايد صبر كرد و ديد.روز هاي مهمي براي جهان در پيش است...

دوشنبه، اسفند ۱۹، ۱۳۸۱

بخشي از نامه اي به يك دوست

... ميداني روز مرگي زندگي، مغز را مي پوساند. در گير آن كه ميشوي انكار همه راههاي ذهنت به يك جا ختم ميشود . دنبال يك پاسخ ميگردد . هر چه سعي ميكني فرمان ذهنت را به دست بگيري و به يك جاي خوش آب و هوا تر ببريش ، نميتواني . با لجاجت مسير خودش را ميرود.روز هاي مثل هم در پي هم مي آيند و ميروند و آهسته آهسته، افكار روزمره بهترين و دم دست ترين جاهاي ذهنت را پر ميكند . وقتي ميخواهي دنبال رشته گسسته افكار خواستني ات بگردي بايد تمام پستو هاي ذهنت را جستجو كني . و خاكش را بتكاني ...
يادگار سفر

شنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۸۱

واما حقيقت...



تكه هاي پازل حقيقت در گوشه تاريك صندوقچه ذهن آدمها پراكنده شده . با دروغ و خرافه آميخته ،زنگار تعصب گرفته، در لفاف مطامع آدمها پيچيده... تا برايش بجنگند .خون بريزند و خون بدهند.

باور يا تظاهري كاسبكارانه يا...؟
در مقابل يك شيريني فروشي در منطقه مرفه نشين تهران تابلويي به چشم ميخورد حاوي متن زير:

به علت تقارن عيد نوروز با ايام محرم شيريني تنها به صورت سفارشي فروخته ميشود!


سه‌شنبه، اسفند ۱۳، ۱۳۸۱

امروز صبح در خواب و بيداري داشتم به اين سوالها فكر ميكردم:
چرا دولت امريكا در دهه هاي 60 و 50 براي ساقط كردن حكومت هايي مثل حكومت آلنده در شيلي يا مصدق در ايران از حربه كودتا استفاده ميكرد و اخيرا در يوگسلاوي سابق ‌، گرانادا، افغانستان و... از حربه حمله نظامي استفاده ميكند؟ آيا اگر حملات 11 سپتامبر اتفاق نمي افتاد باز هم امريكا بهانه اي براي لشكر كشي به خاورميانه پيدا ميكرد؟
خاور ميانه نامي كه در نيم قرن گذشته ياد آور جنگ، كشتار، آوارگي و ترور است. خاور ميانه زادگاه بنياد گرايي و تروريسم از نوع اسلامي.
آيا براي به زانو در آوردن يك نفر مثل صدام 12 سال گرسنگي دادن به مردم عراق و اين جنگ قريب الوقوع واقعا لازم است؟ راه ديگري نيست؟
...و تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل...
*

یکشنبه، اسفند ۱۱، ۱۳۸۱

نياز
فكر ميكنم در پس بسياري از رفتار هاي عجيب و غير عادي آدمها يك نياز نهفته است...

شنبه، اسفند ۱۰، ۱۳۸۱

چقدر زندگي در خيابانهاي تهران جريان داره. شلوغي،‌ بي نظمي، تراكم جمعيت اكثرا جوان، سواي اين كه از ديدگاه اقتصادي نشانه درصد بالاي بيكاري و از ديد اجتماعي نشانه عدم پايبندي به قانون و نظم شهري است، از ديدگاهي ديگر( شايد كمي خوشبينانه) گوياي جريان عظيم زندگي است كه علي رغم وجود مشكلات و موانع كوچك و بزرگ و بيشمار به مسير خود ادامه ميدهد و ما آدمها هريك قطره هايي كوچك از اين جريان عظيم هستيم.
و زندگي ادامه داره...