یکشنبه، آبان ۱۷، ۱۳۸۳

فكر ميكنيد اين آقاي خوش رو كيست؟


ايشان لويز ايناچيو لولا دوسيلوا رييس جمهور برزيل هستند كه در جريان بازديد از يك مدرسه رقص سامبا در شهر ريو، دعوت به رقص يكي از هنرمندان را خيلي مودبانه رد ميكنند
اصل خبر از ميتوانيد در اينجا بخوانيد.
***
براي آگاهي بيشتر:

لوييس ايناچيو لولادوسيلوا متولد 1945 در شمال شرقي برزيل است.وي به همراه خانواده اش زماني كه هفت سال بيش نداشت به سائوپولو مهاجرت كرد و وارد دبستان شد. از 14 سالگي مدرسه را رها كرد و به عنوان كارگر فلزكار و واكسي براي گذران زندگي مشغول به كار شد ولي تنها در سال 1970 بود كه با انتخابش به عنوان ليدر يك گروه كارگري در منطقه صنعتي حومه سائوپولو توانست مهارت سياسي اش را بيازمايد . وي بعد ها در سال 2002 به عنوان اولين رييس جمهور از جناح چپ در طول 40 سال به كاخ رياست جمهوري برزيل پاي گذاشت.
***
برزيل با 180 ميليون نفر جمعيت و 3.3 ميليون كيلومتر مربع وسعت ،بزرگترين و پرجمعيت ترين كشور امريكاي جنوبي است اين كشوراز سال 1990 و در پي رفرم اقتصادي تبديل به يكي از قدرت هاي بزرگ صنعتي اقتصادي دنيا شده است.صنايع سنگين ساخت ماشين آلات و صنايع خودرو سازي از مهمترين فعاليت هاي صنعتي اين كشور به شمار ميرود.پرباران ترين جنگل هاي استوايي دنيا -جنگل هاي آمازون_ كه از آن ها به عنوان ريه هاي زمين ياد ميشود در اين كشور قرار دارد.
برزيل در توليد قهوه فوتبال حرفه اي و موزيك و رقص به خصوص سامبا و بوسا نوا شهرت دارد.
علي رغم در آمد نه چندان بالا ، مردم اين كشور از شاد ترين و پر تحرك ترين مردم دنيا هستند و اين روحيه شاد و علاقه به رقص و موزيك تند شاخص كاميونيتي برزيلي ها در همه دنياست.
با اين ترتيب ديدن عكس خبري رييس جمهور برزيل در مدرسه رقص سامبا با روي گشاده و لباس غير رسمي نبايد دور از ذهن باشد.
***

منبع
گزيده اي از
BBC News

هیچ نظری موجود نیست: