چهارشنبه، فروردین ۱۹، ۱۳۸۳

چالش نامي *

در روزهاي پاياني كار مجلس ششم، نمايندگان دور هفتم مجلس خود را آماده مبكنند براي تكيه زدن بر صندلي هاي قرمز و پيش از همه بحث بر سر كرسي رياست مجلس است. بين منتخبين اين دوره هيچ روحاني استخوان داري براي احراز اين پست به چشم نميخورد و آقايان حداد عادل و توكلي و باهنر نيز با توجه به شرايط ويژه ! هريك خود را لايق نشستن بر كرسي رياست مجلس ميبينند اما در خبر ها آمده بود كه زمزمه هايي در جريان است كه رياست مجلس بر سنت پيشين بايد ازبين روحانيون انتخاب شود و براي اين امر جناب فاكر- نماينده مردم مشهد- را نامزد نموده اند.
صرف نظر از ديدگاه سياسي و بدون توجه به تمام بحث هاي جناحي كه در ميان است، تصور كنيد جناب فاكر رييس مجلس شوراي اسلامي ايران شود و اسم ايشان در خبر هاي خبر گزاري هاي انگليسي زبان دنيا مدام به عنوان رييس قوه مقننه ايران بر سر زبان انگليسي زبانان دنيا بيفتد! به اين ترتيب و با توجه به پاستوريزه و بهداشتي بودن بسياري از راديو تلويزيون ها و روز نامه هاي خبري انگليسي زبان مدام به جاي نام ايشان صداي بيب خواهيم شنيد و در روزنامه ها هم احتمالا براي رعايت اصول بهداشتي در زبان انگليسي به نام مخفف Mr. F از ايشان ياد خواهند كرد و به اين ترتيب چالشي جديد از نوع نامي در روابط پر دست انداز ايران و غرب در پيش چشم دولت مردانمان پديد خواهد آمد!

-------------------------------------------------------------------
چالش نامي : چالش مربوط به نام. موارد بسياري از اين دست را در سياست خارجي ايران ميتوان نام برد از جمله نام خيابان خالد اسلامبولي! كه تبديل به گره كور روابط ايران و مصر شده است.

هیچ نظری موجود نیست: