شنبه، دی ۲۱، ۱۳۸۱


اخيرا خوابهايي ميبينم كه محور ماجرايش بر تبديل شدن من از بيننده يك برنامه تلويزيوني به شركت كننده در آن است. به زبان روشن تر در حال تماشاي يك برنامه تلويزيوني مثلا مناظره دو نفر در مورد موضوعي اقتصادي اجتماعي هستم. در يك زمان خود را ميبينم كه وارد بحث شدم.
ديشب خواب ميديدم در حال تماشاي سخنراني ولاديمير پوتين در مورد اقتصاد ويران كشور روسيه هستم. پوتين در بين صحبت ناگهان يك سيني پر از ليوانهاي مختلف را به حضار نشان داد و گفت به اين ليوانها نگاه كنيد هر كدام توليد يك كشور هستند . دوربين مارك ته ليوانها را نشان ميداد. ماركهاي شركتهاي فرانسوي، ايتاليايي، تركيه اي ... به وضوح خوانده ميشد. پوتين عينك خود را بر چشم زده بود و ليوانها را يكي يكي به دقت نگاه ميكرد و نام كشور سازنده را اعلام ميكرد. در اين ميان هرچه سعي كرد نتوانست نام كشور سازنده يك ليوان سبز رنگ را بخواند. من كه انگار ميدانستم ليوان ساخت كجاست، به سمت سيني ليوانها رفته و جمله Made in Iran را در قسمتي از ته ليوان پيدا كردم و به آقاي پوتين نشان دادم! قيافه سرد و يخ زده او ناگهان با خنده اي به پهناي صورت بازشد و گفت بله اين ليوان هم ايراني است و ادامه داد ما در روسيه از تمامي اين ليوانها استفاده ميكنيم. اين مثالي است از وابستگي اقتصادي روسيه به تمام اين كشور ها. اقتصاد ما اقتصادي وابسته است...
!!؟؟:))
***
اين خواب گزار اعظم كجاست تا اين خواب را تعبير كند؟

هیچ نظری موجود نیست: