یکشنبه، دی ۲۲، ۱۳۸۱

در انتهاي يادداشت قبلي از خوابگذاراعظم خواهش كردم، برايم تعبير خواب كند و ايشان هم بي درنگ ايميلي فرستادند و خواسته مرا اجابت فرمودند. ضمن عرض ادب و ابراز تشكر از آن مقام، و با اجازه ايشان تعبير خواب را بي كم و كاست در زير مي آورم تا همگان بر توانايي و مقام عظماي ايشان در اين امر واقف گردند.
***

سالـــها دفتر ما در گرو صــهــــبا بود

هر چه كرديم به چشم كرمش زيبا بود


حافظ عليه الرحمه از سر تقصيرات ما بگذرد ، انشاء الله ! و اما بعد . خوابي ديده بودند آن آهوي خوش خرام ، نمونه ء جود و اكرام ، آن نيكو خصال آرام ، جناب مستدام ، آقاي پدرام ، و تعبير آن را بدون هيچ پرده پوشي و ابهام چنين باشد :

بر همگان واضح و مبرهن است كه وقتي عقب عقب مي روند جماعتي از ترس افتادن از سر بام ، و بدين سبب كه در پس سر هيچ تنابنده اي چشمي تعبيه نكرده است خداي سبحان ، و يحتمل است كه حداقل دو سر دارد هر بام ، پس ناگزير مي گردد اوفتادن از سر ديگر آن . حكايت دولت فخيمهء روسيه و جميع خلايق آن ديار همين بوده و هست كه نقل آن رفت . پس عجب نيست كه بعد از پوروسترويكا اندك اندك كه نه ، به شتاب اقتصاد آن ديار ، همچون ديگر اركان وجوديشان به سمت وابستگي به قطبهاي صنعتي و به تبع آن سياسي دنيا چنان مي تازد كه گوئي توسني را در رام ركاب خويش دارد ( سواري هم كه دولا دولا مقدور نيست. آقاي پوتين خودشان اين را خوب مي دانند ) .

اين مقدمه نه از جهت تعبير بود كه آورده اند ، چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است . گفتيم كه گفته باشيم كه چيزي كه پدرام در خواب بيند ، خوابگذار اعظم در مي ناب هم تواند ديدن ...

آورده اند كه ليوان در خواب دليل تشنگي باشد و رنگ سبز نشان اسلام ( سياست ما عين ديانت ماست ) و تلويزيون نمادي از نمايش و شركت در بحث دليل دانش ... چون جمع شد معاني گوي بيان توان زد ! پدر شعر نوي اين خاك شاعر پرور سروده است: خوابها آينهء زندگيند . پس به هوش باش اي پسر و هكذا به گوش ، كه در يك كلام ، در ضمير پنهان خود به دردي مبتلا گشته اي بس لاعلاج . اما غم به خود راه مده كه غريب به اتفاق ايرانيان و تورانيان ، چه مسلمان و چه غير مسلمان به همين درد لاكردار مبتلايند و آن هيچ نيست مگرPOLITICAL SHOWOFFING SYNDROME .

به هر حال ، آرزو بر جوانان عيب نيست . وقتي قائد اعظم براي رهبر پوروستاريكا پيام تاريخي تحفه مي فرستد چرا شما نتوانيد به رهروانش ليوان MADE IN IRAN سبز رنگ غالب كنيد ؟ ليوان نشد ، پيكان كه مي توانيد !!!

خوابگذار اعظم

هیچ نظری موجود نیست: